Ulaştırma ve Altyapı Bakanı: 2053’e kadar 168 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyoruz
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin 2002-2023 yılları arasında ulaştırma altyapısına 194 milyar dolar yatırım yaptığını belirterek, “2053 yılına kadar yaklaşık 168 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyoruz.” söz konusu.
Bakan Uraloğlu, Azerbaycan’ın Zengilan kentinde düzenlenen “Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Koridorları: Zengilan’dan Kalkınma İpuçları” başlıklı konferansta “Transit Koridorlar Oluşturmak: Avrasya’nın Potansiyelinden Faydalanmak” başlıklı panelde konuştu.
Uraloğlu, Türkiye’nin 2053 vizyonu doğrultusunda Asya, Avrupa, Afrika ve Orta Doğu arasında artan ticarete paralel olarak ulaşım bağlantılarını da artırmayı hedeflediklerini belirtti.
2002 yılından bu yana ulaşım altyapısına yaklaşık 194 milyar dolar yatırım yaptıklarını belirten Uraloğlu, “2053 yılına kadar yaklaşık 168 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyoruz.” söz konusu.
Ulaştırma yatırımlarında demiryolu altyapısının geliştirilmesi için önemli miktarda finansman ayırdıklarını belirten Uraloğlu, hem Asya’dan hem de Asya’dan yük akışının sorunsuz bir şekilde sağlanması amacıyla Asya ve Avrupa kıtaları arasında Marmaray’dan sonra ikinci demiryolu bağlantısını Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile kurduklarını kaydetti. ve Orta Doğu. .
Asya ile Avrupa arasındaki Orta Koridorun demiryolu bağlantısını Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattıyla sağladıklarını hatırlatan Uraloğlu, “Merkez Koridoru destekleyen eylem planlarını destekliyoruz. Kararları hayata geçirecek adımları da takip ediyoruz. Uygulamaya aldık. Kapasitenin de arttırılması gerekiyor. Zengezur Koridoru’nda da Azerbaycan ile birlikte çalışıyoruz.” dedi.
Karayolu ulaşımında yaşanan sorunlara dikkat çeken Uraloğlu, ikili ve transit taşımacılığın serbestleştirilmesi ve sürücülerin vize sıkıntısının ortadan kaldırılması gerektiğini vurguladı.
Uraloğlu, “Bu zorlukları karşılıklı konuşarak çözeceğiz. TDT devlet başkanlarının ilişkilerini örnek alırsak hiçbir sorun yaşanmaz. Yaptığımız güzel şeyler var, yapmamız gerekenler de var. ” söz konusu.
Uraloğlu, Irak’ın Basra ilinden Türkiye sınırına kadar uzanacak kara ve demiryolu ulaşım koridoruna ilişkin soruya şu cevabı verdi:
“Basra Körfezi’ndeki Faw Limanı’ndan Türkiye sınırına kadar yaklaşık 1200 kilometrelik demiryolu ve karayolu projesini yürütüyoruz. Proje bitti. Finansman ve inşaat yöntemi tartışılıyor. Burayı bitirdiğimizde biz de sağlayacağız. Kuzey-Güney anlamında yeni bir bağlantı ve aynı zamanda Merkezi Koridor’a erişim sağlıyor.” Çok önemli bir katkı sağlayacağız. Basra Körfezi’nden gelen yüklerin demiryolu ve karayoluyla hem TDT üyesi ülkelere hem de Avrupa’ya gitmesini sağlayacağız. Dünyadaki ticari trafik neredeyse tüm trafiğin işletilebileceği düzeydedir ve bu daha da artacaktır. Bu Süveyş Kanalı’nın alternatifi değil. “Elbette rekabet olacak ama biz başkasına rakip olmak değil, kendi sorunlarımızı çözmek istiyoruz.”
Panelde Uraloğlu’nun yanı sıra TDT Genel Sekreteri Kubaniçbek Ömuraliyev, Azerbaycan Dijital Kalkınma ve Ulaştırma Bakanı Reşat Nebiyev, Özbekistan Ulaştırma Bakanı İlham Mahkamov, Kazakistan Ulaştırma Bakan Yardımcısı Hedef Kalıakparov, Kırgızistan Ulaştırma ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Irisbek Bariyev ve Azerbaycan da yer aldı. Devlet Gümrük Komitesi Başkanı Şahin. Bağırov da bir konuşma yaptı.